woeps

24 september 2008 - Oruro, Bolivia

tja ik heb vorige week blijkbaar per ongeluk op een verkeerd knopje gedrukt en aangezien internet hier meestal nogal aan de trage kant is dacht ik van maar vaneerste keer te wachten tot ik stories uit cochabamba te vertellen heb... vant weekend dus met sophie en maria - mijn "kotgenootjes" in oruro - naar het andalusisch aandoend (wow palmbomen, gras, bloemen, heel de dag in tshirt... das eens iets anders dan het koude en extreem droge oruro) cochabamba, een erg "europese" stad, niet zo veel te doen maar wel eens leuk ter afwisselng na bijna 3 weken Oruro. tja in oruro is er dus niet zo heel veel te beleven, maar eigenlijk is elke dag wel een nieuwe belevenis, gewoon wat rond wandelen op de markt waar echt vanalles wordt verkocht (van schapekoppenm en kippepoten tot gsm's, thee per zakje... (jammergenoeg geen kaas gelijk bij ons of choco of andere banale zaken die je bij ons in de supermarkt vindt, zelfs niet in de enige mini-supermarkt die de stad rijk is), je valt soms ook achterover van de prijzen (in positieve zin dan want oruro is zowat de armste stad van bolivia), je voelt je echt wel in een ander wereldje... pfff ik zoui eigenlijk al een heel boek kunnen schrijven maar ik zal mss eerst wat fotootjes proberen te plaatsen en als ik eens meer inspiratie heb, volgen meer verhalen!